The limits of my language mean the limits of my world. Межі моєї мови означають межі мого світу (Людвіг Вітгенштейн). How many languages you know, so many times you are a man. Скільки мов ти знаєш – стільки разів ти людина (Йоганн Вольфганг фон Ґете). A different language is a different vision of life. Інша мова - це інше бачення життя (Фредеріко Фелліні). Who does not know foreign languages does not know anything about his own.Хто не знає іноземних мов, нічого не знає і про свою власну (Гете). To have another language is to possess a second soul.Володіти іншою мовою - це як мати другу душу. (Карл Великий).

Англійська професійного спрямування (АПС)

Вивчення англійської мови в  ЗП(ПТ)О 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА 

Передмова

Якісно нові взаємовідносини України з іншими країнами Світу, в нових політичних та соціально-економічних реаліях, створили сприятливі умови для вивчення іноземних мов. Завдяки їм, складовою навчання стала підготовка молодого покоління до життя у демократичному багатонаціональному суспільстві, де спільна мова сприяє взаєморозумінню та повазі. Актуальність проблеми вивчення іноземної мови як однієї з умов формування культури міжнаціональних відносин тільки зросла, враховуючи інтеграцію України до Європи й адаптацію до її стандартів життя. У цьому контексті значення мови вкрай важливе. 

Мова – основний засіб спілкування, а у багатонаціональному суспільстві їх може бути декілька. Знання іноземної мови значно полегшує та пришвидшує міжкультурну комунікацію, процес адаптації людини в суспільстві, відкриває більше можливостей. Тому її знання набуває особливого значення в нашій країні. Вивчення іноземної мови – це складний процес, що ґрунтується на діяльнісно-орієнтованому підході. Формування та розвиток іншомовних навичок і вмінь студентів відбувається завдяки виконанню ними мовленнєвих дій у межах мовленнєвої діяльності. У цьому процесі важливого значення набувають самостійна та індивідуальна роботи, що суттєво впливають на засвоєння нових знань та якість їх практичного застосування. 

Ці види робіт дають можливість спрямувати майбутніх фахівців на формування здатності до ефективної самостійної діяльності на всіх етапах процесу навчання та поглибленого вивчення матеріалу. У процесі самостійної роботи, студенти розвивають креативне мислення, працюють з матеріалами, дослідницькими роботами, рефератами. У комплексі ці дії допомагають ефективному засвоєнню знань, а багатогранність підходів дозволяє уникнути однотипного повторення вправ, що не завжди сприяє результативності. Отже, індивідуальна робота у процесі навчання відіграє важливу роль на шляху досягнення ефективного результату – якісного та вільного володіння іноземною мовою. 

Важливо сформувати такі підходи до самостійного етапу навчання, які дозволятимуть системно та поетапно розвивати і поглиблювати знання здобувачам вищої освіти. Приділяючи увагу спеціальній профільній лексиці, найбільш уживаним граматичним конструкціям, що відповідають стилю наукової літератури, навчально-методичні матеріали дають змогу активізувати діяльність здобувачам вищої освіти, спрямувати її в русло творчості, пошуку, професійного мислення та сприяти формуванню особистості майбутнього спеціаліста.

Самостійна робота здобувачів освіти ЗП (ПТ)О є складовою навчального процесу, важливим чинником, який формує вміння навчатися, сприяє активізації засвоєння студентом знань. Самостійна робота  є основним засобом опанування навчального матеріалу у позаауриторний час. Мета самостійної роботи – сприяти засвоєнню в повному обсязі навчальної програми та формуванню самостійності як особистісної риси та важливої професійної якості, сутність якої полягає в умінні систематизувати, планувати та контролювати власну діяльність. 

Основні завдання: 

- навчити майбутнього фахівця вільно орієнтуватися в сучасному інформаційному потоці з метою удосконалення іншомовних умінь і навичок; 

- удосконалювати комунікативні уміння й навички володіння англійською мовою при спілкуванні на професійні теми; 

- розвивати уміння адекватно поводитися в різних життєвих ситуаціях ділового спілкування; 

- готувати майбутнього фахівця до наукової діяльності, продовження освіти. 

Наприкінці курсу студенти повинні вміти: 

  • вести бесіду-діалог проблемного характеру відповідно до програмної тематики та комунікативної функції; 
  • робити самостійні усні монологічні повідомлення англійською мовою за тематикою курсу; реферувати (усно та письмово) оригінальні різностильові тексти; 
  • здійснювати адекватний переклад з англійської мови на українську та навпаки текстів, що відповідають тематиці та рівню складності курсу.
  • самостійно писати резюме англійською мовою

Немає коментарів:

Дописати коментар